Personal branding en persoonlijke PR voor CEO’s en leiders
Je wilt dat je team graag lekker kan werken, je wilt je merk verkopen maar misschien ben je ook al bezig met je volgende carrièrestap. Ik ontrafel jouw doelen en help je bij het vormgeven van je eigen verhaal. Daarbij maak ik middelen die aansluiten bij je verhaal en je doelgroep. Denk aan blogs, presentaties, interviews en media. Ik werk nauw met je samen, houd je een spiegel voor, ik luister, vraag door. Je kunt je ei kwijt en ook als je helemaal niet weet wat je wilt vertellen, help ik je.
Wat ik doe:
- Jouw kernverhaal en positionering verhelderen
- Content ontwikkelen (blogs, podcast, foto’s, video)
- PR-momenten signaleren en benutten
- Een persoonlijk profiel opbouwen dat bij je past
KernKompas: merkpositionering en merkstrategie
Een merk zonder verhaal blijft vaag. Daarom start ik altijd bij de kern: wie zijn jullie, wat drijft jullie, wat wil je dat mensen echt onthouden? Om daar te komen werk ik met het KernKompas.
Een praktisch format waarmee we samen het fundament van je verhaal leggen. Eventueel verstrekt met een klant- of doelgroeponderzoek. Het KernKompas dwingt tot het maken van scherpe keuzes, brengt overzicht en maakt direct duidelijk wat je wel en juist niet moet vertellen. Voor ondernemers en marketing- en communicatieteams is biedt het KernKompas een duidelijke kapstok voor alle middelen en uitingen.
Wat ik doe:
- Het KernKompas samenstellen en aanscherpen
- Merkverhaal en positionering ontwikkelen
- Verhalen ophalen bij medewerkers, klanten of leiders
- Structuur aanbrengen
- Zorgen dat het verhaal klopt en een plan om het uit te dragen in de organisatie
Conceptontwikkeling en creatie
Een goed verhaal is pas sterk als het goed is vormgegeven en als er gebruik wordt gemaakt van middelen die passen bij je doelstellingen en doelgroep. Van een campagneformat tot een social serie of interne activatie: ik denk mee in creatieve vormen die passen bij het doel en bij de mensen voor wie je het maakt. En als je wilt, zorg ik het concept ook daadwerkelijk wordt vormgegeven.
Wat ik doe:
- Concept bedenken op basis van strategie
- Format en tone-of-voice uitwerken
- Werken met ontwerpers, videomakers, fotografen
- Idee vertalen naar iets concreets en uitvoerbaars
Middelen ontwikkelen die passen bij je verhaal
Geen middelen om het middel, maar omdat ze iets moeten doen. Of het nou een podcast is, een serie portretten, een presentatie, brochure of een website; het moet passen bij jouw verhaal, je wensen en doelgroep.
Wat ik doe:
- Adviseren over de juiste mix van middelen
- Briefen en aansturen van de juiste makers
- Meewerken aan scripts, interviews, formats
- Zorgen dat het eindresultaat klopt in vorm én inhoud
Ghostwriting of je content-assistent met AI
Als je geen tijd hebt, geen zin hebt of het gewoon te lastig vindt om zelf te schrijven, dan doe ik het voor je. Ik schrijf namens jou in jouw toon jouw verhaal. Ik heb aan een half woord vaak al genoeg. Wil je met hulp van AI zelf aan de slag met content? Ik help je bij de inrichting van je eigen GTP. Hiermee kun je vervolgens zelf content maken die bij jou en je merk of organisatie past.
Wat ik doe:
- Contentkalender maken
- Interviewen
- Jouw stijl aanvoelen en doorvertalen naar tekst
- Artikelen, blogs, opinie of LinkedIn-posts schrijven
- Een AI agent ontwikkelen zodat je zelf teksten kunt maken die bij je stijl en inhoud passen.
Wil je meer weten?